Jobb, tävling, stallet

0kommentarer

Efter att ha jobbat natt åkte jag en sväng till stallet. Fick hjälp av Steen att laga i transporten. Han satte fast två nya masonitskivor på de stället det börjat gå sönder. Blev bra. Sedan målade jag med silverfärg de streck som suttit längst med transporten. Dock blev inte detta lika bra. Färgen rann och det ser kladdigt ut. Får försöka ta bort det som runnit på något sätt. Åkte sedan hem och sov ett par timmar. Träffade Julia i stallet, tog av Lorett regntäcket då solen sken och körde till Hbg och tittade när Anna E och Tina tävlade. Gick bra för båda då de blev placerade i vars en klass. Åkte sedan tillbaka till stallet och tog in Lorett som hade ett jätteblött flugtäcke på sig. Julia gjorde iordning henne och jag mockade. Sedan red de i ridhuset då det började regna igen. Såg bra ut. Hon red ganska mycket förvänd galopp, och gjorde även lite byten. FIlmade lite så det kommer kanske upp här så småningom. Sedan var det uppehåll och Julia passade på att köra moppe hem. Jag stannade och fixade lite mer med Lorett, bl a fick hon lite massage. Ganska skönt väder vid detta laget men nu var klockan mycket så hon fick stanna inne för natten. Alla hästar som skulle vara inne var det. Då flugtäcket var blött fortfarande fick hon sova utan inatt. Hade ju ett till hon kunde fått på sig men tyckte det var skönt för henne att slippa. Dock måste jag åka dit tidigt i morgon bitti och sätta på det. Börjar jobba kl 6 så det blir väldigt tidigt! Godnatt!
Skönt utan täcke och halm är ganska gott!
 
Julia hemkommen från USA på Kastrup. Mot Lorett!

Kommentera

Publiceras ej