Ny dag idag

0kommentarer

Åkte till stallet vid 10-tiden och tog in Lorett. Det hade regnat på morgonen så jag tänkte byta täcke på henne. Dock var hon väldigt kliig igen, så jag tog åter mycket gel på henne och kliandet upphörde faktiskt. Men beslöt att låta henne vara inne ett par timmar tills Julia skulle komma och rida. Åkte sedan hem igen. Jag och Julia åkte sedan till stallet vid halv två. Julia och Lorett skrittade ner till viarp tillsammans med Tina och MP. Då det fanns hinder i paddocken blev det lite hoppning. Började med lite travbommar och något litet lågt kryss som hade två travbommar framför. Därefter hoppade de en liten låg bana. Avslutade med att hoppa en smal oxer på 1 meter. Gick jättebra och Lorett såg laddad ut, och Julia var fokuserad. Lät Lorett hoppa av nära någon gång och lite längre ifrån nästa gång.
 
Släppte sedan ut Lorett i hagen igen. Sade dock till Lotta att jag i fortsättningen vill ha Lorett inne på natten. Ska kolla om kliandet lugnar ner sig. Hon ska dessutom tävla på lördag så lika bra hon sover inne ett tag. Sen fick jag skynda för jobbet väntade.

Kommentera

Publiceras ej