Stubb!

0kommentarer

Åkte till stallet vid 16-tiden. Varit mycket varmt även idag, men framemot eftermiddagen började det blåsa upp och mulna på. Kändes bara skönt faktiskt. Eftersom inte Julia ville rida idag, så fick jag den äran. Tog in Lorett efter jag fyllt på hennes box med ny halm. Tänkte låta henne stå inne ett tag för att rida lite senare men Emma och Camilla var i stallet och skulle rida ut med Jordan och Danilo så då hängde jag på där och skyndade mig att göra iordning Lorett. Sen kom även Hanna och vill rida med så då var vi helt plötsligt fyra stycken. Red bakvägen förbi läskiga huset och ner mot Härslöv. Där nere red vi till vänster och mot det fält där jag sett stubb för ett par dagar sedan. Hanna sa att även det var ett fält som tillhörde han vars fält vi brukar rida på så det var ok att rida där. Nu var det stubb men finns även en slinga runt hela detta fältet. Det var en härlig stubb, tydligen odlas gräshalm där sa Hanna, vilket gjorde att det var härligt att rida där då det var ganska högt gräs kvar. När vi började trava kändes Lorett som om hon växt två storlekar för traven kändes så fin, hon lyfte jättefint på benen. Fältet var jättestort och när vi travat en lång stund, skrittade vi lite,och sen blev det galopp hela vägen uppför. Lorett kändes helt fin och lagom pigg. Jordan var också pigg. Dock ganska jobbigt för hästarna med uppförsbacke. Torina hade även vilat i två veckor, och flåsade en del. Bestämde med Hanna att vi ska rida ganska ofta nu ett tag där. Får passa på innan de plöjs upp, och så får vi igång kondisen på hästarna. Sa att vi ska rida tisdag eller onsdag. Får se om det blir jag eller Julia. :)
 
Härlig ritt som jag kommer att leva länge på! Även Camilla som inte ridit så länge var helt lyrisk. Bästa lördagsnöjet!
 
Efteråt fick hon gå ut i hagen igen. Var lite tveksam då det ser ut att bli oväder, men bestämde ändå att släppa ut henne då klockan inte var så mycket. Dessutom var hon orolig i boxen och ville inte vara där. Har nu kollat SMHI och enl dem ska det inte regna inatt i alla fall och varmt ute är det fortfarande. Skönt om hon ändå kan vara ute på natten. Dock hade hon eksem i svansen idag, men svansdelen på hennes täcke är inte så lång så det är kanske därför? Ska se om jag kan lägga till/sy fast en bit där.

Kommentera

Publiceras ej