Idag har jag och Lorett hoppat lite. Ville...

0kommentarer

foto0933_001 (MMS)

Idag har jag och Lorett hoppat lite. Ville varit med på Hannas hoppträning men det var ingen idag. Dock skulle Hanna själv hoppa så då kunde jag hoppa med henne. Hoppade lite medan hon och ida byggde fram då jag hade bråttom till jobb. Blev lite travhoppning och bommar. En serie var först fyra travbommar snett igenom höger varv, därefter byte till vänster varv och sen snett igenom på travkryss, dvs travbom och kryss. Sedan fortsätta i galopp på volten i höger varv där det stod en plastcavaletti. Fortsätta långsidan där det stod ett räcke med galoppbom framför och bakom. Bomen före låg så att man skulle få in ett galoppsprång mellan. Kändes trångt här, men det skulle vara kort galopp och hästarna skulle mer hoppa på styrka och inte fart. Fick till det ganska bra. Kändes verkligen att Lorett hoppade upp sig. Låg kanske på 90 cm. Dock fick Hanna lägga en bom snett mot hindret då Lorett ville dra åt vänster i språnget. Kändes jättebra. Fotot är från Ottarp tror jag. Glömde fota idag i hastigheten. Hann inte heller stretcha henne som vi egentligen ska göra alltid efter lite hårdare arbete. Igår vilade Lorett. Gick bara en promenad med henne. I morgon ska jag pyssla lite extra med henne. Ska försöka använda maskinen och köra lite massage på henne.

Kommentera

Publiceras ej