Måndag 18 juni

0kommentarer

Oj vad tiden går. Mer än halva juni har redan gått. Idag var det hyfsat väder när jag vaknade. Igår när Tina och MP var och tävlade kom det rejäla regnskurar mest hela dagen, och kallt var det. Dock varmt och soligt idag. Åkte till stallet strax före 14 och mockade snabbt. Gjorde sedan iordning Lorett för ännu en uteritt. Precis när vi skulle iväg mulnade det på och lite regnstänk kom, mullrade även lite. Men vi red iväg ändå och det blev inget mer regn. Mulet men varmt. När vi var nästan ända nere vid dammen och vi kom travande såg jag två par öron lite längre fram i rapsfältet. Bröt av till skritt och skrittade framåt. Då hoppade rådjuren till och skuttade iväg en bit, men var riktigt nära. Då såg jag plötsligt till höger nedanför mig i fältet något litet som rörde sig försiktigt och trodde först det var en unge, men icke, det var en räv! Fick fram kameran snabbt men då syntes den inte längre. Lorett brydde sig inte dett dugg om vare sig rådjur eller rävar. Men sådana fantastiska naturupplevelser man får när man har häst!


Här någonstans finns både rådjuren och räven. Var säker på att jag fick rådjuren på fotot då de hoppade iväg men tydligen inte.

Red ner till dammen och tog trav förbi den. Red sedan upp mot slingan runt fältet och tog galopp hela vägen upp. Trav längst uppe och sedan skritt ner. Idag var Lorett superfin. Lagom pigg och framåt, och lyssnade bra på mig. Man blir så glad av att rida sin fina häst! :) Var tillbaka i stallet strax efter halv fyra och hann inte mer än in förrän regnet började vräka ner. Så då beslöt jag att Lorett fick stanna inne eftersom klockan ändå var så mycket. Hon blev stretchad och fick liniment på rygg, bogar och ben. Sedan fick jag köra till jobb. Och då såg det ut så här.

Spöregn när jag körde från stallet. Yippie, nu växer gräset hos Lorett!

I morgon får Emma låna Lorett för jag har lovat Emma att få hoppa henne på viarps pay-and-jump på onsdag och då behöver hon ju rida lite dagen före. Var ju ett tag sedan hon red Lorett. Vi ska ju till Pernilla på onsdag men jag får nog smita iväg en halvtimme och titta på ritten tror jag. Eller så får Åse filma. Blir kul både för Emma och Lorett. Emma har ingen häst att hoppa med för tillfället och Julia är i USA så det passar ju bra. Hade egentligen planerat vila för Lorett på onsdag men hon får vila på torsdag eller fredag i stället.

Kommentera

Publiceras ej