Svullen :(

1kommentarer

Rejält svullen på utsidan av höger framben strax nedom knät. Fattar inte vad hon kan ha gjort. Dock ömmar hon inte och ingen värme. Lotta och/eller Hanna får titta på det senare idag. Hoppas det inte sitter på något allvarligt ställe :(
 
Uppdatering kl 13.
Lotta har nu tittat på svullnaden och tycker den verkar mycket ytlig. Hon tycker senor ser fina ut. Tror att hon kanske smällt i den eller ev fått ett insektsstick. Undrade om Lorett gått i högt gräs och som alla kan se från gårdagen så gick hon ju faktiskt i högt gräs. Vad som talar emot det är att vi inte ser något sår eller stick. Men Lotta tyckte i alla fall att jag kunde rida så det blir nog en liten skrittrunda i alla fall. Släppte henne och Jordan i en annan hage där det finns LITE mer gräs. Och så lyckliga de blev. Tänk att man kan bli så glad över att byta hage. :) I alla fall så travade Lorett då och det syntes inget.
Uppdatering kl 21.
Blev ingen ridning i alla fall. Hanna tittade också på svullnaden och sa att den ligger över griffelbenet. Tror hon fått ett lättare slag där, då hon inte verkar ömma. Kom dock fram till att det är bättre att inte rida idag och avvakta tills i morgon så har jag inte förvärrat någotl i alla fall. Tittade till henne nu ikväll och det är fortfarande svullet.  I morgon jobbar jag hela dagen, så jag får kolla henne på kvällen.  Om det ser ok ut då så kanske jag rider lite. Hennes hovar börjar dessutom se långa ut nu, men fick inte tid förrän på fredag.

1 kommentarer

Julia Rosén

24 Jun 2012 02:00

Mitt lilla hjärta... <3 Hanna får kolla på det även imorgon (söndag) innan du rider och så får hon bestämma om du kan rida eller inte....

Kommentera

Publiceras ej