Helg

0kommentarer

Lorett var som sagt superfin på dressyrträningen i onsdags. Lotta berömde hennes form flera ggr. Säg det till Lotta Persson sa jag då! ;) Hon var energisk och framåt, och gjorde alla svåra saker bra. Samtidigt hade man världens härligaste känsla av att rida henne. Men det jag skrev i förra inlägget om att hon nu kostade många pengar var inte sant, för hon är inte till salu för några pengar alls!

Igår torsdag red Julia och jag ut. Julia hade Whippen och jag Lorett. Det var lite sämre väder än dagen innan men ändå skönt att kunna rida ut. Hästarna var pigga och glade och Lorett skrittade på som bara den, vilket hon för övrigt nästan alltid gör när man rider ut. Vi red ner till dammen och travade där. Sedan travade vi uppför och längs halva långsidan av fältet. Sedan blev det skritt hem. Lång mysig runda med Julia!

Idag fredag var det åter fint väder. Lorett fick ïdag igen gå utan täcke ett par timmar mitt på dagen. Blev en liten kort tömkörning då klockan sprang iväg och jag skulle iväg till jobb. Hon jobbade på bra, men i första galoppen fick hon ett tokryck. Kanske för att vi var  ute i paddocken för första gången detta år, men hon drog i alla fall iväg i galoppen och jag hade ingen chans att hålla kvar henne. Så hon drog runt ett par varv i världens fart med linorna hängade efter. Det hjälpte knappt att jag grävde fram lite godis ur fickan. Men till slut lugnade hon sig och kom fram till mig. Som tur var hade jag stängt grinden till paddocken. Avslutade sedan med lite lätt trav så vi skulle få ett bra slut. Hon blev i alla fall rejält rastad. :)

Kommentera

Publiceras ej