Kall onsdagmorgon

0kommentarer

Onsdag idag och Julia ska hoppträna Lorett ikväll för Hanna. I söndags jobbade jag hela dagen och åkte till Lorett efter jobb. Julia hade haft hand om Whippen och hann ej med Lorett något. Började med att mocka när jag kom dit och sedan red jag i ridhuset. Hade hoppsadeln eftersom hon gått med dressyrsadeln flera dagar i rad. Lade ut 3 travbommar på mitten på böjt spår. Red fram som vanligt och travade sedan över bommarna dels via volter och dels som ett serpentinspår. Kändes jättebra.

I måndags vilade hon. Jag jobbade 13-21 så jag mockade på förmiddagen och åkte bara dit en sväng efter jobb och gick en kvart i ridhuset, eftersom hon stått i boxen hela eftermiddagen och kvällen. Tyckte hon behövde röra lite på sig innan natten. Släppte henne efteråt och hon fick rulla sig vilket hon uppskattade!

Igår onsdag hade vi även  hand om Cez så jag hämtade Julia efter skolan och så körde vi direkt till stallet. Red ut en sväng men tyvärr alldeles för mjukt ute för annat än skritt, och grusvägarna är för hårda. Men skrittade en stund ute och red sedan i ridhuset. Jag hade Cez som var pigg och glad som vanligt att rida. Julia red barbacka på Lorett och tränade lite på LA-programmet.

Nu väntar jobb. Men först ska jag svänga inom Lorett och sätta ut lite vatten till henne. Det hon har är fruset för det är minusgrader ute.

Kommentera

Publiceras ej