Uteritt på fina fina Lorett!

0kommentarer



Idag släppte Anna och Saga ut Jordan och Lorett på gräset strax före kl 17, så det blev drygt en timme för Lorett på gräset idag för jag kom vid kl 18. Gjorde iordning Lorett direkt och red ut en sväng. Pigg och glad häst idag. Skrittade ner till dammen där det blev ett varv i trav och ett halvt i galopp. Jättefin och inte alls spänd idag. Mysigt väder och nere vid dammen såg vi en svanfamilj med sina ungar. :)

Trav hem förbi bostället och skritt sista biten förbi läskiga huset tillbaka till stallet. Släppte ut Lorett och Jordan i deras egen hage medan jag mockade box och sedan hagen, men de verkade inte uppskatta det så mycket. Båda två stod helt stilla och bara tittade ner mot gräshagarna. Kom på när jag var klar att jag kunde ju släppt dem i Whippens gamla hage som är nedbetad men ändå mer gräs än deras egen. Det får bli i morgon.


Det var ju DIT NER vi ville!

Igår red Julia och då blev det lite bomövningar som jag hade sett på Hippson här.

Kommentera

Publiceras ej