Fredag 7/9 Markarbete i Viarp

0kommentarer

Var på kurs hela dagen men hann mocka innan kursen startade. Åkte sedan till Lorett strax efter 17:30. Gjorde i ordning henne med dressyrutrustning för jag skulle träna för Lotta nere i Viarp. Anna C och jag slog följe ner, fick även sällskap av Pernilla och Cez som skrittade med ner, men sedan vände hemåt igen. Kul att de är på G igen båda två.
 
Helene red på Wie och det är alltid kul att rida ihop. Dock frågade Lotta om vi kunde tänka oss markarbete då det fanns bommar framme, och ja det kunde vi. Dock hade jag ju dressyrsadeln men det gick bra i alla fall. Började med att rida fram och sedan travade vi från volten in på medellinjen där det låg 4 - 5 travbommar, och vände åt olika håll hela tiden. Lorett kändes fin och travade på bra. Lite seg vid framridningen men sedan fick hon mer energi. Därefter hade vi galoppövning med klockan. Lite svårt var detta, spec i höger varv. Har upptäckt att jag är mycket sämre på att hålla om med min vänstra skänkel så det kan säkert bero på det. Måste tänka på det vid all ridning. Vänster varv gick bättre. Skyller även lite på att jag hade dressyrsadeln.
 
Avslutade med att rida skänkelvikning i trav snett igeonom fram till X, rakrikta och fortsätta trava över de 4-5 travbommarna, längs långsidan skulle vi rida öppna. Gjorde detta i båda varv. Här gick det faktiskt bäst med skänkelvikning åt höger. Öppnorna gjorde hon bra i båda varven idag. Allt som allt en rolig träning på en fin häst. På slutet var hon inte seg utan jag fick sitta och ptrooa på henne hela tiden i princip. :)  Bättre avslutning på min annars ganska jobbiga fredag kunde jag inte fått.
 
Träffade även Suss som dök upp i slutet av lektionen då hon varit på möte i Viarp. Så härligt att träffa (NÄSTAN) hela stallgänget. Ser fram emot nästa fredag då vi ska träffas hos Pernilla. :)

Kommentera

Publiceras ej