Ingen lust att blogga

0kommentarer

Har tappat lusten att blogga men kom på att jag behöver det för att ha koll på Loretts träning och vilodagar. Kom på förra veckan att hon nog gått mer än en vecka utan vilodag. Hon vilade i alla fall i fredags då hon blivit skodd på morgonen.

Hos hovslagaren! Inte så kul att vara här, men nu dröjer det nio veckor tills nästa gång. :)

I lördags red jag dressyr i paddocken samidigt som Lotta och Ruby och det gick jättebra. Längesedan hon kändes så fin tycker jag. Jättefin i både öppna och sluta. I söndags red Julia.

Igår måndag hade jag tömkörningslektion för Lotta. Lorett var lite seg till att börja med, jag hade svårt att få fram henne, så då tog Lotta över lite. Sedan kunde jag hålla igång henne. Jag måste tänka på yttertygeln att den är sträckt hela tiden, och när jag smackar på henne ska jag samtidigt lirka lite i den, ställa utåt, så jag inte tappar henne. Gjorde öppna både på volt och fyrkantsspår i trav och i galopp på volten. Hon såg jättefin ut och jobbade på bra. På kvällen åkte jag dit för att gå en liten sväng med henne, men då skulle Hanna precis rida ut på Torina och ville ha sällskap så då hängde jag och Lorett med. Red på stubben på andra sidan Ottarpsvägen. Jättebra underlag och backigt. Skrittade uppför en gång, travade ner och galopperade sedan upp två gånger. Lorett pigg och glad. Skrittade på som bara den uppför, t o m Torina kom på efterkälken. Härlig kväll som avslutades med att pernilla kom sent till stallet och skulle rida och då red hon i paddocken och jag satt där och fikade. :)

Efter gårdagens tömkörning! Ska verkligen hålla igång tömkörningen nu och göra det en gång i veckan. Bra för Lorett och kul att hålla på med henne från marken tycker jag.
 
Läs gärna min vän Annas blogg. Länk se till höger!

Kommentera

Publiceras ej