Onsdag 5/9: lätta lydnadsövningar

0kommentarer

Eftersom det inte gick så bra igår tänkte jag först ridit ut en lång runda men tycker det är lite hårt i markerna så jag gick istället ner med henne till Viarps stora ridhus. Väldigt blåsigt idag också. Hade hoppsadeln och remonttränset vilket jag även hade igår, men bytte bett idag. Igår kändes hon mest hård i munnen och gick och bet i det. Det var det tredelade med lösa ringar. Idag tog jag ett tvådelat med fasta ringar, en storlek mindre, och hon kändes helt ok på det. De hade precis vattnat i ridhuset så underlaget var perfekt. Red ganska kravlöst till att börja med. Därefter blev det övergångar på volten i båda varv. Skritt ett kvarts varv, trav ett kvarts varv och galopp ett halvt varv. Gick bra och hon lyssnade bra på mig. Tränade även lite galoppombyte över bom. Allt som allt red jag nog i 45 minuter inkl fram- och avsktrittning. Skyndade mig att göra klart henne, men tog mig ändå tid att massera in lite liniment på bogarna och tvättade även av hovarna. Har börjat blöta ner dem och fetta in dem, då de blivit alldeles spruckna denna torra sommar. Sedan fick hon gå ut i hagen igen och jag körde snabbt hem och sen till jobbet. Inget foto idag tyvärr.

Kommentera

Publiceras ej