Storm på G

0kommentarer

Verkar vara storm på gång igen och snö. Blä säger jag. I söndags red jag i ridhuset med Helene, Sus och Dakenda. Likt förra söndagen hade vi lite bommar. Lorett kändes fin men i galoppen känns det lite tungt för henne. Vet ej om det är tillfälligt eller om det verkligen börjar bli tungt för henne nu. Kommer att känna av lite och anpassa. I måndags skrittade jag barbacka en liten sväng, och i tisdags red jag lite i ridhuset. Kändes ok, men även lite jobbigt i galoppen tror jag. Pratade med Hanna om det som ändå tycker vi kan rida på men man behöver ju inte galoppera nedsuttet och bryta av om hon känns trött. Får se hur vi gör. Igår gick jag bara en liten runda med henne. 
 
Idag är jag bara ledig ngr timmar så får se vad jag gör med henne. Det är storm på ingång igen, så ska ändå försöka rida lite innan det drar igång för mycket. Tror inte hästarna kan gå ut i morgon bitti då det ska storma rejält då också. Hoppas det avtar under dagen så de kommer ut senare och så jag och Lorett kan gå ner och rida för Lotta i Viarp. Känns skönt att Lotta kan kolla lite på ridningen. Lördag vill vi ha fint väder då vi ska till Flyinge på öppet hus och julmarknad och därefter är det finalen av Riders Trophy som går i Helsingborg. 
 

Kommentera

Publiceras ej