Feb. 15, 2013

0kommentarer

Helt fantastiskt fin häst idag. Barbacka! Med lite hjälp av Hanna och Masterpiece. :-)
 
Frågade Hanna när hon kom med MP om det var något särskilt hon skulle träna med honom. Hon sa att hon red med tyglarna i kors (skritt) enl Kyra för att få honom att ta ett jämnt stöd på båda tyglar. Det behövde ju även Lorett träna på så jag hängde på det. Bidrar till att man själv inte luras att sitta och bredda handen när hästen blir stark i ena sidan. Efter en stund kändes hon riktigt fin. När vi gick över till trav tog Hanna tyglarna i brygga men då kände jag att Lorett gick med jämnt stöd så då tog jag dem som vanligt. Red sedan bakom Hanna och gjorde vad hon gjorde. Hon var snäll och lät mig göra detta och hon förklarade även vad och hur hon tänkte. Fördelen för mig att rida bakom henne var att jag fick blicken långt fram och behövde inte tänka på vad jag skulle göra utan jag och Lorett gjorde vad hon och MP gjorde. Det blev bl a övergångar, skänkelvikningar, öppnor och slutor på medellinjen, ökningar, detta i trav. I galopp blev det små volter där hästarna skulle komma tillbaka över bakbenen. Vi red även förvänd galopp,och övergångar även nu. Målet med passet var även att få upp frampartiet lite, genom att få loss bogarna. Lorett kändes så fin. Längesedan jag fick till ett sådant bra pass. Ska försöka komma ihåg känslan även i morgon. Blir ridning sen eftermiddag eller kväll då ett besök hos Dakenda (Helenes och Susannes häst), står på agendan vid 12-tiden. Kommer att bli enbart jag som rider Lorett en dryg vecka framöver då Julia åker till Österrike ikväll.

Kommentera

Publiceras ej