Feb. 17, 2013: dressyrträning för Lotta

0kommentarer

Idag hade jag och Pernilla bestämt att vi skulle träna dressyr för Lotta. Perfekt att rida två stycken. Både Lorett och Cez och jag och Pernilla fick jobba ordentligt idag, men oj  vilka fina hästar vi fick. Red många olika rörelser, bla på volt red vi öppna i trav på halva volten och när vi kom ut till väggen skulle fatta galopp och hålla den halva volten. Red även öka och minska volten i trav. Öppna på långsidan i trav, skänkelvikning över hörnlinjen där vi skulle vara noga med att hästen var rak innan vi började flytta. Red även i galopp på volten där vi skulle öka på öppna delen och och korta resten. Lorett gjorde allt klockrent idag, och jag kunde sitta tillbaka ordentligt. Kändes inte alls idag som att hon försökte dra fram mig. Stadig och fin i formen och lagom framåt. Märkte i förrgår att hon var lite brunstig och idag när vi skrittade tog hon bak huvudet mot magen. Vet att hon gjort så tidigare år också, så jag antar att hon kanske har lite känningar av det i magen. Men riktigt fin och rolig att rida idag.
 
Annika som nu sålt Syrah var i stallet och rensade ut sitt skåp. Lorett fick ett jättefint Horseware-täcke av henne som jag satte på när jag släppte ut henne efter träningen. Mockade och skulle sen mocka lite i hennes hage. Hade kanske gått 30 minuter då, och vad ser jag, JO ATT HAGGRANNEN ROLLE STÅR OCH BITER I TÄCKET!! Stort hål i det. Så tråkigt. Vet inte vad man ska göra. Lotta sa att i viarp fanns ett likadant täcke som var alldeles söndrigt så det kunde jag klippa en bit av och försöka laga. Ska också ta på mycket anti-bitmedel på täcket. En sak till jag gjorde var att byta ut översta eltråden mot en ny. Lite mer el i tråden kanske kan få honom att inte hänga över till Lorett.
 
Lorett i sitt nya fina täcke innan Rolle bitit hål i det.

Kommentera

Publiceras ej