Söndagen den 20 jan: tömkörning

0kommentarer

Idag åkte jag och mockade till Lorett direkt efter jobb. Gav henne också som vanligt vatten i hagen. Går ju inte att ha hela tiden nu eftersom det fryser. Åkte sen hem och åt frukost. Körde en sväng och handlade och sen tillbaka till stallet för att möta Julia. Missade Stella som hade varit med Julia i stallet och fått skritta lite med Lorett. Julia hade sen skyndat sig att släppa ut Lorett igen eftersom det var fint och soligt idag. Dock kallt! Många minusgrader. Julia och jag åkte hem till mig och såg den direktsända världscupen med fyra svenskar. Dock bara Jens F som gick vidare till omhoppning och slutade på en sjätteplats.
 
Åkte till Lorett vid 18-tiden. Anna C och Saga var där så jag och Lorett fick sällskap i ridhuset. Det tyckte Lorett var roligt som jobbade på jättefint med tömkörning. Rikttigt fin kändes hon. Jag hade mycket kläder på mig och var mycket varm, förutom fingrarna vilket gjorde det lite svårt att hålla tömmarna. Men som sagt så var Lorett jättefin och jobbade på bra.
Klar för idag! :)

Kommentera

Publiceras ej