Senaste dagarna

1kommentarer

 
Varit fullt upp senaste dagarna med jobb, mammas 70-årsfirande och stallet. Nu är i alla fall Loretts box skurad och nymålad. Dock ska hon ju byta till en större box och jag hoppas det blir av när även den boxen är klar. Har även varit iväg med Lorett hos hovslagaren. Har ju dragit det så länge som möjligt pga att hon är dräktig och nu hade det gått tio veckor och var hög tid. Men hon har ju gått in ¨på dygn 40 så nu borde det inte vara större fara längre. Blir ju alltså koll på Gränsbo i morgon kväll, då även Torina ska kollas på sitt 17:e dygn. Bra att det blir samma dag för då kan de åka tillsammans vilket båda uppskattar tror jag.
,
Lorett har haft lite blandat uteritter med och utan sadel och även ett par ggr i paddocken. Julia har ridit ett par ggr men nu har hon fått rida Fiffi då stackars Emma brutit armen. Vädret är ju strålande men det börjar bli riktigt hårt ute, så då vill man inte gärna göra mer än skritta. Och i hagarna finns inget gräs kvar, det lilla där är, är dessutom gult. Så lite regn vill jag gärna ha!
 
70-årsfirandet var trevligt med mycket folk. Kul att träffa lite släkt från Stockholm.
 
VIll tipsa om en jättebra hästblogg som jag brukar läsa. En tjej som heter Jessica Håkansson och hon har sitt ställe neråt Flädie. Föder upp hästar i liten skala. Skriver jättebra om sitt liv med hästarna, och just nu har det varit mycket med hingstval och inseminationer. Och det har ju passat mig. Hon verkar dessutom ha en fin djurhållning som tilltalar mig. Hon mockar också hagar, fyller vatten två ggr om dagen, och verkar ha en fin lösdrift. Har haft lite kontakt med henne ang ev plats i lösdriften nästa år för vårt föl, och jag skulle bara höra av mig när det var dags! Berättade om henne för Lotta som då sa, men henne känner jag. Hon har haft häst här för längesedan! Här finns i alla fall hennes blogg. Champagnegården
 
 
 
 
 Lorett i lånebox. Ja, rätt ok här tycker hon!
 
Sommar hela veckan! Inget regn i sikte. :(  Kunde ju kommit ngr droppar nattetid.

Och igår hittade vi stackars Cez så här i hagen. Vågade knappt ta in honom ifall han inte kunde gå, men faktiskt gick han rätt ok. Veterinären kom såklart och det blev mycket rengöring, många stygn och stort bandage + drän. Dessutom boxvila. Det sista var nog det värsta tycker han själv. Men tydligen hade leder och annat viktigt i benet klarat sig. Tur i oturen!
 
 
 
 

1 kommentarer

Anna

24 Jul 2013 16:40

Men shit! VAd har hänt med benet? Kunde ni gissa? Har haft 3 bra dagar i Portugal m ridning. Är sååååå sugen på att rida, men min lilla häst är på ridläger med annan matte.

Svar: Har förmodligen fått en spark. Tur i oturen så är inga leder eller senor eller annat viktigt skadat. Dock djupt och stort sår som fick sys först invändigt och sen ytterst. Fick stort bandage och drän. Tog nästan två timmar för veterinären. Nu har han boxvila och är olycklig.
Tiggelberg Lorett

Kommentera

Publiceras ej