torsdag och fredag: ngt bättre och hovslagaren

0kommentarer

Igår kväll när vi sprang med henne såg hon faktiskt något bättre ut. Hade även bokat tid till hovslagaren idag, för att ta bort snösulorna. Är ändå åtta veckor sedan sist. Dock när vi var där idag sa han att om det inte varit för att hon var halt, så kunde vi väntat två veckor till. Han trodde inte att det var snösulorna som orsakar hältan men när vi tog av dem var det ganska mycket grus och lera mellan snösulan och hoven så kanske det har stört lite. Hon hade också fått tillbaka rötan i hovarna och det är nog pga sulorna. Hon blev i alla fall skodd. Körde sen hem och hann släppa ut henne i hagen en stund. Var helt kall i alla hovar på morgonen men efter skoningen var hon lite varm i höger fram. Hovslagaren sa att han vågade inte ta mycket då hennes sulor var mycket tunna.
 
Körde tillbaka nu ikväll och kollade henne. Som tur var var Hanna där och tittade åt mig.  Tyckte hon var lite stapplig när hon skulle vända runt inne i stallet, men det kan bero på skoningen. När jag sprang med henne i ridhuset sågn hon ut ungefär som gårdagen. Fortfarande varm i höger hov. Hon får fortsätta vila med hagvistelse över helgen i alla fall, så får jag se på måndag. Värmen i hoven bör släppa tycker jag, om den beror på verkningen.
 
I morgon är det Flyinge hela dagen. Julia ska testa på Hippologen och ska både få köra och rida. Jag ska roa mig med att titta på fina hingstar. Verkar som om jag får med mig Helene. :)
 
Vår vanliga ritual hos hovslagaren när vi är färdiga. Hon får äta gräs, och jag sätter på transportskydden.
 
Fick lufta pälsen efter hovslagaren. Dock fick täcket åka på snabbt då det blåste kallt. Men kul bild på morotssugen Lorett. Hmm, har inte Lorett och Julia samma hårfärg nu? :)

Kommentera

Publiceras ej