Hovslagare och gränsbo

1kommentarer

I fredags red Julia ut på Lorett med Åse och Fiffi. De red runt dammen och upp runt fältet, Bestämde sedan att vi skulle åka och kolla Lorett på söndagen hos Gränsbo. Ville vara säker på var hon var i sina brunster. så vi inte missar en period.  Hon fick vila från ridning lördag och söndag, mest beroende på att hennes skor var väldigt slitna. Dock hade hovslagaren sagt att det inte var några problem men det kändes inte så bra ändå att rida henne. På söndagkvällen åkte vi iväg med henne till seminstationen. Med ultraljud kollade de om hon hade något ägg men det hade hon inte. Var mellan två perioder vilket jag själv hade trott, så då stämmer våra egna iakttagelser. Var en ganska jobbig undersökning för Lorett, men som tur var gick det på ett par minuter. Nu väntar vi 1-2 veckor, tills vi märker av hennes brunst. 
 
Igår måndag åkte jag och Julia iväg till hovslagaren. Hade gått tio veckor sedan sist men hovslagaren tyckte det var bra. Allt gick bra där förutom att Lorett tyckte det var tråkigt, förutom när hovslagarens barn matade henne med gräs. ;) Tyvärr har hon lite röta i hovarna igen, så han har karvat upp lite i hovarna så det ska komma in lite luft. 
 
Trist hos hovslagaren!
 
På kvällen tömkörde jag henne i ridhuset. Såg lätt uttråkad ut även av detta, så jag ställde inga höga krav på henne utan hon fick mest jogga igång lite. Idag tisdag jobbade jag hela dagen så Julia skötte allt med Lorett. Dock hann jag se när hon red Lorett eftersom hon även haft Fiffi idag och ridit henne först. Lorett var snygg i lindor och dressyrsadel, och det blev ett lätt trimningspass, där Julia försökte tänka på sin sits och handställning hela tiden, med tanke på ridprovet på strömsholm om två veckor, och Lorett tackade för det genom att gå riktigt fint! 

1 kommentarer

Pernilla

15 May 2013 21:55

Underbar bild!!!

Kommentera

Publiceras ej