Long time....

0kommentarer

Ja det var längesedan jag bloggade men händer inte så mycket. Jag är fortfarande kass i ryggen. Har nu gått åtta veckor och jag tycker inte det känns som att det går framåt ett dugg. Ska på ny röntgen och läkarbesök i morgon. Tur att internet finns och att alla tv-kanaler lägger upp sina program där. Har sett massor på tv och även hängt mycket på FB. Nu i december har det varit extremt mycket tävlingar och jag har ju haft tid att vara med på de,. Dock skippar jag alla som kräver motiveringar. Har lyckats vinna ett par ridstövlar och även en Cliniqe mascara och ögonpenna. Vår veterinär har dessutom haft sin årliga julkalender där jag förra året kom till final med en annan tjej men då föll på målsnöret. I år kom vi två till final igen men denna gång vann jag!! Och priset var mycket bättre i år. Det är biljett för lör-sön på Göterborg Horse Show i februari och hotellövernattning i två nätter. Allt för två personer. Men det var en svår och jobbig tävling med en fråga/rebus per dag. 
 
Julia var iväg på jobb ganska mycket i början på december och då hade vi hjälp i stallet med mockningen och Åse tog även hand om Lorett. Sedan har Julia varit hemma ganska mycket eller i alla fall jobbat så hon hunnit med hästarna själv. Allt är bra med dem. Har varit tråkigt väder hela december med mycket regn så hagarna har varit riktiga lervällingar. Nu sedan julafton har det frusit på och då är det hårt och knöggligt så de knappt kan gå. Nu är båda dessutom jätteömma och Juliett är så öm att hon haltar. Dock har hon sett ok ut i ridhuset.  I morgon ska de få gå i en hage som inte blivit så upptrampad så det blir lite bättre för dem. Enl SMHI ska det bli plusgrader på onsdag och det ser vi fram emot. Trots kylan har det varit underbart väder idag och igår. Sol och vindstilla. Hade det bara legat ett litet snötäcke först hade det varit helt annat. Fast helst vill jag ha sol, och tio grader.
 
´Lorett går som sagt lite på halvfart. Vi har försökt ha Juliett lite i ridhuset samtidigt som Lorett så även hon får röra sig lite. Ville köpt en julgran till dem att ha i hagen men då jag ännu inte kan köra bil själv var jag tvungen att få hjälp av någon annan med det och tyvärr blev det ingen. De har ju inte så kul i hagen nuförtiden. Dock får de väldigt mycket mat. Vi lägger in extra hela tiden. Lorett ser kanske inte smal ut men hon är definitivt inte  tjock så det går nog åt när Juliett diar. Hon diar fortfarande ganska mycket och jag är av den åsikten att hon behöver det . Hos människor är det bra på alla sätt och vis ju längre barn ammas och det kan ju inte vara någon skillnad på hästar. Dessutom är de så mysiga med varann. Igår stod de först och kliade varandra och sen såg jag plötsligt hur Lorett i någon minut slickade Juliett i ansiktet. Det enda är att Juliett börjat ligga i mitten av boxen hela natten vilket gör att stackars Lorett nästan inte får plats. Av den anledningen kommer vi att snart få börja dela på dem på natten.
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej