Tidig morgon

0kommentarer

Som vanligt kan jag inte ligga för många timmar åt gången utan måste gå upp ett tag. Klarat fem timmar denna natt eftersom jag lade mig vid vid tolv och fick gå upp nu vid fem. När jag kollar igenom nattens fofo från hästarnas kamera ser jag att Juliett faktiskt legat vid väggen nästan hela natten. Då har i alla fall Lorett haft chansen att lägga sig ner och faktiskt få plats. Nu har hon inte gjort det i natt ändå men hon lade sig precis ner nu. Men då ser jag att den lilla vaknar till och ligger och tuggar halm. Är risk för att hon strax hoppar upp och då reser ju sig Lorett direkt som vanligt.
 
 
Och ja,  där reste hon sig och direkt reser Lorett sig och Juliett bort till mjölkbaren. Lorett fick väl ligga drygt en kvart.  Snällare mamma får man leta efter. 
 
Igår fick de börja vara i en annan hage som inte är så upptrampad vilket betyder att det blir lite lättare för dem att gå. Och de rörde sig faktiskt mer i den. När Julia kom och skulle ta in dem gick Lorett längst ned och letade gräs. Det är hennes gamla hage de nu går i. Därefter tog Julia ut båda två i ridhuset. Jag kom efter ett tag då jag varit på sjukhuset. Åse var snäll och hämtade mig när jag var klar och körde mig till stallet. Lorett fick hoppa över de små plastcavalettina och hon såg fin och glad ut. Juliett var lugn när jag kom men Julia sa hon hade farit runt först och haft mycket uppdämd energi. Hon hade sett helt ok ut i ridhuset. Skönt. Mina röntgenbilder ser ok ut. Varför jag fått mer ont vet de inte. Kanske jag gjort lite för mycket? Jag fick stränga order om att jag även i fortsättningen inte får lyfta något eller göra något ansträngande. Det finns fortfarande risk för att det kan läka fel.  Vad det skulle innebära har jag ingen aning om. Läkaren var stressad och jag hann inte med att fråga allt jag ville. Men när jag frågade om hon trodde jag kunde börja jobba direkt om fyra veckor drog hon på det. Jag är sjukskriven till den 28 januari, och ska tillbaka för ny röntgen och kontroll om fyra veckor. Det jag glömde fråga om var bilkörning men som ryggen ändå känns nu är det nog ingen bra idé.
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej