Feb. 13, 2014

1kommentarer

Lorett fortsätter med tömkörning longering och lite vila där emellan. Tyckte hon verkade lite trött förra veckan så hon fick ta det väldigt lugnt men när Julia kom hem till helgen och tömkörde henne var hon hur pigg och fin som helst. Hmm Lorett kör nog lite med mig. Så denna veckan har det blivit lite mer men ändå ganska lugnt. Fast någon dag var hon ganska pigg när jag tömkörde henne så det blev t o m en liten galopp och lite ök-ad trav snett igenom. Och då fick även jag lite motion! Igår tisdag åkte jag ner till Flyinge och tittade när Julia hade hopplektion. Var första hoppningen med hennes nya häst som förmodligen blir den häst hon ska hoa hela terminen eftersom den tilltänkta skadat sig. Detta var en riktigt fin häst med dressyrstam men den kunde hoppa!Tyvärr har jag inte känt fölet fler ggr. Kanske den vänt sig nu och har bakbenen åt andra hållet?

1 kommentarer

Julia

13 Feb 2014 09:25

nähä, veterinären ska kolla på doris idag å anna tror att hon kan börja ridas typ nu :D så hon kmr va igång till min nästa ridvecka...

Kommentera

Publiceras ej