Börjar växa!

1kommentarer

Nu har Lorett passerat dag 210 och är alltså i sjunde månaden. Rider lite mer försiktigt nu då jag tycker magen börjat växa lite mer. I onsdags longerade jag henne, i förrgår red jag i ridhuset och då kändes hon ok. Igår red jag ut en sväng men då var hon inte alls på humör så det blev en väldigt kort runda. Så idag fick hon vila. Om vi har tur dyker Julia upp i morgon och rider lite. 
 
Spenderade hela förmiddagen i ridhuset i alla fall då jag hjälpte till med de hästar som skulle löshoppas. Blev sju hästar allt som allt. Tycker det är kul att se och så lär jag mig tills det blir dags för vår unghäst. Lorett ska också få löshoppa då. :) Anette kom med sin snart två-åriga hingst som Loretts gamla hagkompis Filippa är mamma till. Pappan är Cabachon e. Casall. Han var jätteduktig och riktigt cool. Roligast av alla hade nog Masterpiece som hoppade, bockade och busade.
 
I torsdags kom veterinär Anna E och gav den andra sprutan mot abortvirus. Hon ska ha en till om två månader. Veterinären tryckte på magen och fick ett mottryck!! Men sedan spände Lorett magen och vi kände inget mer. Tyvärr har inte jag känt det ännu trots att jag klämt lite både igår och idag. Hon är inte så glad över att man rör magen förstås.  Veterinären tyckte Lorett blivit stor, men inte att hon var tjock, för hon kunde känna revbenen, så det var ju bra. :)
 
 
 
 
Fynd från Vallåkra Lantmannaffär. Behövde en ny till transporten och dessutom vill jag ha en egen att mocka hagen med, och denna fina kunde jag inte motstå. Sen kan ingen heller ta fel. :)
 

1 kommentarer

CHG Stuteri

23 Jan 2014 10:25

Hej,
Hon har en Jätte fin fömage :)
Kommer hända mycket nu ska du se.
Lycka till med din fina märr och kommande föl =-)
Mvh
Jezz

Kommentera

Publiceras ej