Juliett 8 veckor!

0kommentarer

Blev inte så mycket firande. Men byte av bandage blev det. Inte det lättaste men Lotta var snabb och jag och Anna C höll Juliett för kung och fosterland. Hon var mycket upprörd.  Blev blåa ben denna gången. Ska försöka ha dessa till onsdag-torsdag så behöver vi bara byta en gång till för nästa tisdag ska de av! Såren såg fina ut. Vänster sida helt slätt sa Lotta och på höger en liten bula. Kan ju bli små bulor som alltid kommer att finnas. Idag har hon också fått sin första avmaskning. Nästa blir när hon är 16 veckor. Avmaskat med Axilur. Idag tog jag ut Lorett i hagen cirka 25 minuter. Gick bra att släppa henne och sedan gck jag in till Juliett som Lotta passat under tiden. Tog hö till Juliett och en lång stund var hon upptagen av den, men sedan började buset. Höll i henne en bra stund men hämtade sedan Lorett. När jag kom till hagen gick hon och åt gräs men när hon såg mig travade hon till grinden. :) Ville in till fölis tror jag. :) Går annars ganska bra att ha dem inne. Försöker mocka ut så ofta som möjligt för att de ska ha det så trevligt som möjligt och för att minska flugorna. Däremot har jag de sista dagarna märkt att Juliett diar mycker oftare än förut. Undrar varför? Hon äter dessutom en hel del hö nu!
 
Fått en boll i boxen!
 

Kommentera

Publiceras ej