Snart tre veckor!

0kommentarer

I morgon kväll är det tre veckor sedan lilla Juliett föddes. Hon är så söt och fantastiskt fin. Älskar att bara sitta och titta på henne. Helst vill hon dock bli kliad hela tiden. Har börjat gnägga när hon ser mig. :) Igår var veterinären återigen på besök. Fick någon kommentar om att hon var väldigt hastrång bak och ju mer jag tittade på hennes bakben, ju konstigare såg de ut. Det är ju så med föl att om där finns någon felställning på benen så har man en begränsad tid på sig att göra något åt det. Försökte först få tag på hovslagaren men inget svar. Ringde då och pratade med Anna E som inte trodde det var ngt allvarligt men kunde ändå komma om jag ville. Ja, det ville jag! ( har dock inte fått någon räkning från dem ÅN, annars kanske jag tänkt annorlunda!!) Båda Annorna dök upp på förmiddagen och vi tog ut Lorett och fölet från hagen och gick lite fram och tillbaka på vägen. Båda skötte sig bra!Veterinärerna tyckte inte att det var ngt att oroa sig över vad gäller bakbenen utan sa att det kommer att växa bort. Dock var hon utåttåad fram, inte heller ngt allvarligt, MEN vänster fram satte hon ner i en bruten linje när hon gick och det var inte bra. Kan tydligen bli bockhov och allt möjligt om det inte fixas. Hon filade ner pyttelite på kanten på vänster framhov och ska komma nästa måndag för kontroll och ev mer korrigering. Juliett var jätteduktig med detta. Dessutom tyckte hon att Juliett växt på sig mycket men lite för fort! Detta tyder på att Loretts mjölk är alltför kraftig. I sådana fall brukar man ta bort kraftfodret men Lorett äter ju i princip inget kraftfoder som det är! Veterinären tyckte i alla fall att den kraftfoder hon har måste tas bort, dvs två nävar pellets på morgonen och betforen på kvällen, vilket jag inte vet riktigt hur mycket hon får. Även kvällshöet skulle begränsas. Allt för att hon ska kunna gå kvar på gräset. Nu har jag börjat jobba igen, hur jag ska ha tid med det!, så fr o m imogon är det Steen som ska ta ut dem. Får verkligen hoppas det går bra. Här kommer lite foto från senaste veckan.
    
    
 
 

Kommentera

Publiceras ej