Härliga hästdagar

0kommentarer

Hästarna har det mysigt ute i sin fina gräshage och efter helgens regn var det fint idag, t o m solen tittade fram och värmde skönt. Har kommit på bästa sättet att hålla Juliett ifrån mig när jag vill mocka i hagen. Hon är ju jobbig då och vill bara busa och stegra över skottkärran eller bita i den. Men nu har jag med en liten sprayflaska med vatten och när hon börjar så får hon en liten dusch på nose och vips fattade hon galoppen, dvs efter två ggr höll hon avstånd. :)  Passade även på att borsta henne lite i hagen. Fäller jättemycket och hon älskar att bli borstad. Har kommit på att ryktskrapan är bäst just nu att borsta med.  På kvällen blev det lite tömkörning för Lorett. Suss var snäll och hjälpte mig dä jag kände mig som typ 95 vad gäller ryggen.  Efteråt hämtade jag Juliett och så fick hon springa lite i paddocken då hon verkat lite rastlös. Lorett var med så klart. Igår gick jag och Lorett rundan runt dammen.  I morgon blir det vila då jag jobbar natt och börjar kl 16 så då hinns bara mockning. 
 
 
 
 
 
Lorett efter tömkörningen. Fin!
 
Pytteliten filmsekvens från tömkörningen. 

Kommentera

Publiceras ej