Flyinge

0kommentarer

Flyinge var toppen. Jättefint boende på Gaspari Lodge. Jag och Annika C badade i jaccuzzin sent på fredagskvällen. Skönt för min rygg. Fredagen började med ett tömkörningspass för mig och Lorett. Före lunch fick vi se lite frihetsdressyr på Flyinges hästar. Efter lunch blev det ännu ett tömkörningspass för mig och Lorett. Här kunde man styra helt hur man ville lägga upp det men eftersom jag inte kan rida än, fick det bli så. Julia var med mig ner och det var skönt för hon hade packat all utrustning och körde även Lorett ner. Så körde jag ner i hennes bil eftersom hon sedan stack direkt därifrån efter lunch till sitt jobb. Lorett var duktig i tömkörningen men det var sjukt varmt dessa två dagar så det var lite jobbigt. Saker jag måste jobba på är min tömfattning och att ha stöd på ytter. Och bättre bjudning på Lorett.
 
 
På kvällen var det frihetsdressyr med våra egna hästar och Lorett var ju en stjärna. Gå upp på podiet och stå still och lös där klarade hon galant. Kunde nästan buga också men hon blev lite stressad av Bosse. 
 
 
Dagen efter hade jag tömkörning med Lorett på förmiddagen. Fortsatte med samna övningar som gårdagen. Dvs övergångar, hitta stöd på ytter, flytta i skänkelvikning och trava över bommar på böjt spår. Och just det, jag ska även tänka på min position, inte komma bakom henne utan mer snett sidan om.
 
På eftermiddagen hade jag valt ridning och då fick Julia rida som precis kom tillbaka från jobb då. Lorett såg jättefin ut och de fick bra hjälp med bl a Loretts form. Filmade lite. Fick även se lite mer avancerad frihetsdressyr med Flyinges hästar. 
 
Blev även en liten runda för dem i de fina omgivningarna. 
 
Fick på fredagskvällen rapport från Anette som varit på betet och kollat sin häst att allt verkat bra med Juliett. De går i hagarna bredvid varann eftersom hennes är en valack.  Juliett hade bland annat stått och kliat med sin bästis den gula. Fick nedanstående foto från henne. 
 
Väl hemma fick Lorett en långpromenad med mig i söndagskväll. Hon var jättetrött när vi kom hem på lördagskvällen. Hon fick gå ut i hagen tre timmar och travade faktiskt då, hade nog längtat efter den. Men när jag sedan tog in henne vid 21 ställde hon sig och sov direkt i boxen. I alla fall en lång runda med mig och vi fick med oss Annika H och Danilo. I måndags tömkörde Julia lite mitt på dagen och sen på kvällen gick jag en runda med henne igen. Ska försöka göra det varje kväll nu när jag är ledig. Bra både för mig och Lorett. Igår tisdag blev det en liten hoppträning för Lorett och Julia. Såg jättebra ut. Började hoppa fram på en plastcavaletti och ett litet kryss. Höjde efterhand krysset och sedan gjorde vi om det till ett räcke. Hoppade ett par ggr på kanske 70 cm och sedan ville Julia ha upp det till 1 meter. Lorett har inte hoppat så högt på säkert två år och knappt Julia på ett år. Men det gick jättebra. Hon hoppade några gånger i vänster varv och några gånger i höger. Lorett taggade till lite i hoppningen och verkade tycka det var kul. Avslutade med att hoppa det lågt en gång. Jag var så nervös att jag glömde fota/filma!! Gårdagskvällen avslutades med en promenad igen. Ska börja ta tiden och kolla hur långt det är. 
 
FIlm nedan från när Julia red på Flyinge.
 
 

Kommentera

Publiceras ej