Semester!

0kommentarer

 
Nu har min semester börjat och det är så skönt!  Ska ägna den mest åt att försöka bli bra i ryggen, dvs göra sjukgymnastiken varje dag och cykla en sväng varje dag. 
 
Idag var jag en sväng till Juliett och kom precis lagom tills de skulle byta hage. Så hjälpte till med det och så kul de tyckte det var. Här är en liten filmsnutt.  Juliett verkar trivas jättebra vilket är skönt. 
 
 
Det går bra med Lorett nu. Juvret är llite och mjukt och hon verkar ok. Det enda är att hon tappade en sko i onsdags och redan innan det har jag i en vecka försökt få tag på hovslagaren då det är hög tid. Efter fyra sms fick jag äntligen svar att han skulle kolla efter tid och det var i torsdags morse. Ikväll kl 23:55 fick jag äntligen en tid, och typsikt var det på måndag kl 11, precis samtidigt som jag själv har läkartid. Dock får min egen tid strykas då Lorett är prio 1 och hon måste verkligen skos. Hoven där skon åkte av är lite söndrig, och hon är dessutom lång i tårna  Så skönt hon ska få på skor. Ska även sätta på bak nu. Hon har gått utan sedan hon fick Juliett förra året och det funkar på mjuka underlag men så fort hon går på lite grusväg (även utan ryttare) så ömmar hon. Och på fredag ska hon och jag åka på kurs till Flyinge. Det är tömkörning och dressyr men då jag inte kan rida än ska Julia rida något pass och sedan tömkör jag för resten. Ska bli jättekul att tömköra för en av Sveriges bästa dressyrtränare. :) Innan Lorett tappade skon har Julia hållt igång Lorett jättebra. Hon har varvat lite uteritter med dressyrpass och lite markarbete. Nu när skon är av har det blivit lite longering och faktiskt kunde Julia tömköra lite igår. Är sjukt rädd för fång i dessa grästider och hon har blivit för tjock av gräset så daglig motion är ett måste. 
 

Kommentera

Publiceras ej