Träning

0kommentarer

Så här trött var Juliett efter en liten lydnadsträning med Hanna. Började med att jag skulle gå med Juliett runt stallet som jag brukar, men det var hästar på ridbanan så hon blev helt vild. Då gick jag in och beklagade mig för Hanna så då tog hon henne och vi gick till ridhuset. Och vi vet ju hur Juliett brukar bli där!  Och nu var hon helt ensam där och det har hon aldrig förr varit. Så Hanna försökte bara få henne lugn och att hon skulle lyssna på henne. Gå fint och inte försöka bitas eller springa iväg. ;-) Fick ganska bra koll på henne efter en liten stund. (Och hela tiden hörde vi Lorett gnägga i stallet.) Skönt att ha Hanna till hjälp nu när inte Julia är hemma, för jag tror inte jag hade fixat det själv. Ska få lite hjälp även i morgon. Hade ju inte behövts om Julia varit hemma men hon är som sagt iväg på jobb nu och kommer inte förrän på fredag. Då blir det lastträning igen. Blir också vila för Lorett fram tills dess. 

Kommentera

Publiceras ej