bästa fredag

0kommentarer

Bästa sättet att spendera fredagskvällen är med Lorett och Juliett 😄. På eftermiddagen gick jag och Julia en runda på slingan med båda och Juliett tyckte det var spännande! Sen red jag Lorett på kvällen helt ensam i ridhuset. Trodde hon skulle vara lite seg då vi var ensamma men nej hon var mycket fin och lagom framåt. Red många övergångar skritt och trav och sen testade jag en övning jag sett på hippson och den funkade bra. Dock red jag den i skritt, och i övningen var den i trav. Får göra det nästa gång. Först var det sluta en bit, sen öppna en bit, och sen böja om till förvänd sluta. I galoppen red jag lite sidvärts och öppnor.
Här finns övningen.

Kunskapsklippen Del 1 - Rakriktning med Marianne Esseen Söderberg from Hippson on Vimeo.

Avslutade sedan stallet, och fredagskvällen, med att borsta Juliett länge vilket hon älskar! Dock blev det bara ett foto på Lorett idag efter ridningen. 

Kommentera

Publiceras ej