Dagarna rullar på

0kommentarer

Ja nu är det redan den 13 juni och idag kom Julia hem från Hawaii. Skönt. Dock har det ändå funkat bra med Lorett och Juliett då jag varit ledig och haft tid, men att jag blev sjuk i feber var ett streck i räkningen. Dock har det också gått.  I måndags red jag ut med Ida och Jurist och då blev det hela rundan runt dammen, dock inte upp på andra sidan vägen. Skritt och trav. Lorett skötte sig fint som vanligt.  I tisdags var det möte i VIarp om man ville vara med och rida i höstens lagtävlingar. Jag vill ju gärna rida den nya seniorcupen som drog igång förra året, men då red jag ju inte. Dock kommer det nog inte att gå då vi är många som vill rida och de vill toppa lagen. FInns ekipage som är bättre än mig och Lorett tyvärr... Ja ja, anmälde Julia till knockout dressyr som även Helen och Susanne vill rida, Den hade de först inte tänkt ta med men vi får se nu om den anmäls till.
 
Efter mötet red jag ut en sväng med Lorett igen. Red ner till dammen och hem igen. Varmt! Lorett skötte sig bra som vanligt. När jag precis kom tillbaka till stallet såg jag en rävmamma med tre små ungar som sprang och jagade varandra på fältet. Så söta! Såg sedan en sötnos till då Torina fick ett litet brunt stoföl precis då. 
 
 
Onsdagen hade jag feber men beslöt ändå att försöka rida min lektion. Med lite Panodil gick det vägen. VI hade bommar och det tyckte Lorett var jättekul. Ja jag med. Vi galopperade bl a över två bommar på volt så det blev som en studs, något jag inte gjort sedan jag började rida igen. Kändes jättebra och Lorett var en stjärna som vanligt. 
 
I torsdags var jag först lite ärenden och sedan hos Juliett. Fortfarande feber men det fick gå. Allt bra med Juliett. Åker ju till henne med jämna mellanrum, varannan eller var tredje dag. Mycket flugor dock men hon verkar inte bry sig. Får locka henne med morot. Men det är skönt att hon inte verkar vilja komma hem utan hon trivs. Hon är fortfarande snäll mot de andra och verkar poppis, men hon är lite kaxigare dett året. Lägger bak öronen lite åt en av hästarna. Fast den vill ändå vara hos henne.  Försöker sätta på lite flugmedel när jag är där och kratsa hovarna.  Foto från betet kommer i nästa inlägg. Vill bara visa dessa två som det är ett år emellan. 
 
På kvällen var det tömkörinng i Skromberga för Lorett. Gick jättebra och så kul att höra Sven säga att hon har talang och kvaliteér. :)
 
Fredag morgon var jag bara en snabb runda hos Lorett. Mockade hagen, fixade nytt vatten och fixade med maten. Sedan hem och fixa till sig lite och sen hämtade Helene mig och vi åkte och mötte hela (nästan) hästgänget hos Susanne. Det var dags för helgen som var Susannes födelsedagspresent. Hade två härliga och roliga dagar på Österlen, bla i Simrishamn, Ale stenar, Kåseberga, Skillinge och Vik. Vi har ätit  och druckit gott, pratat och skrattat, spelat "med andra ord", tävlat i en gren från Mästarnas mästare där vi utmanande varann i tre olika grenar, och turistat.
Ja gissa vem som blev Mästarnas Mästare bland oss? :) Dramat utspelade sig i Vik där vi hade en fantastisk utsikt mot Stenshuvud.
 
Tror Susanne var nöjd med sin present!
 
 
 Kom hem lördag kväll och då blev det en snabb sväng till Lorett för samma sysslor som på fredagsmorgonen. 
 
Igår söndag red jag och Suss nerie i viarp. VI skulle trava och galoppera lite bommar. Lorett skulle vara draghjälp åt D men det behövdes inte. Var riktigt kul och slutade med att jag och Lorett travhoppade ett litet kryss i båda varven. :) Jag var såklart en sväng hos Juliett med! 
 
 
 
Idag måndag kom Malin redan vid 11 för att ge Lorett lite massage. Gick jättebra och Lorett var nöjd. Så här skrev Malin på Facebook om besöket. "Idag fick en härlig dam vid namn Lorette massage. Första gången jag var hos Lorette gillade hon varken mig eller massagen, milt sagt. 
Idag, 3 besök senare står hon avslappnat och njuter av massagen, en och annan avslappnad gäsp bjuder hon också på :-) Det är så härligt och intressant att se hur en bestämd dam accepterar och släpper in en trots det är något hon får släppa ledarskapet över och låter massagen göra underverk"
 
 
Och sen kom Julia äntligen hem! Kom till stallet en sväng innan hon körde hem. Fick lite fina presenter. :) Lorett får vila idag efter massagen. 
 
Och just det, började veckan med att fixa på altanen då jag nu äntligen fått ett trädäck där. Målade muren grå, innan var den alla möjliga färger. Skulle fortsatt med att fixa stenar i det lilla glappet som blivit mellan trädäcket och muren men då jag blev sjuk blev inget mer gjort just nu. Men riktigt nöjd med hur det hittills är och jag kan ju använda min altan nu. 
 

Kommentera

Publiceras ej