Söndag 12 februari 2017

0kommentarer

Änu en vecka har passerat och det har blivit vinter igen. Kallt med andra ord, och även lite lite snö. MIna stygn togs i måndags och jag hade bandage fram till i igår och äntligen känns det bra. Började rida i fredags och det kändes toppen. Lorett känns väldigt fin så det har nog bara varit bra att hon tagit det lite lugnare ett tag. Juliett tömkördes i tisdags och sen har vi inte hunnit mer med henne i veckan men idag gick vi ner till Viarp med henne och Julia tömkörde henne och jag red samtidigt Lorett. Båda gångerna med Juliett gick jättebra. Hon är fantastiskt duktig. Julia har tränat lite med Carado och han har varit finare än någonsin. Lotta tömkörde honom en dag när Julia var iväg och jobbade och hon tycker han utvecklats mycket. Hon var riktigt lyrisk över hans skritt och galopp! Idag var de med på hopptävling i Viarp men C blev väldigt spänd på framhopningen då det var 8 hästar där samtidigt och det var allmänt rörigt. Så det blev ingen felfri runda men Julia var jättenöjd med honom ändå.  Idag har vi dessutom lagat staket då Juliett kommit på att vi har sjukt dåligt ström i trådarna så hon kryper under. Satte en extra tråd längst ned och bytte ut den översta till ny. I morgon börjar jobbet igen, och har en fullspäckad vecka framför mig. Dock är veckan efter den betydligt ljusare då jag är ledig mycket och vi ska till Göteborg Horse Show FYRA dagar!!
 
Härligt att rida min fina Lorett igen! 
 
Juliett redo för tömkörning idag.
 
Juliett testar Carados box.
 
Hopptävling idag för Julia och Carado.
 
 
 
Vinter!!

Kommentera

Publiceras ej