Hästarna

0kommentarer

Allt bra med hästarna. I lördags tränade jag och Lorett tills med Julia och Carado för Lotta. Jag red med hoppsadeln men den är så skön att rida i,  även dressyr.  Gick jättebra. Och en långsida i slutet fick jag till den mest fantastiska trav jag känt på lorett! Helt underbar känsla. Att det ska vara så svårt att få till det alltid och hela tiden. Men nu vet jag vad jag ska sträva efter. 😄 I söndags fick Lorett vila. Julia och Carado tränade för Rose M. Det gick riktigt bra. Rose gillade Carado men sa att det krävs lite jobb med honom. Vilket Julia vet så klart. Men han gör stora framsteg nästan varje dag känns det som. I måndags skulle Helene träna för Lotta och jag hängde på. Fick inte till den där fina traven från i lördags men Lorett kändes ändå jättefin och idag var det galoppen som var bäst. Red en hel del förvänd galopp och den sitter ju som en smäck! Igår tisdag tänkte jag tömköra men hann bara i typ tio min innan det blev alldeles för många i ridhuset och dessutom en till som skulle tömköra så jag gav upp det.  Idag blåste det storm här i Skåne så hästarna kom inte ut idag alls. Tyckte dock det inte blåste så farligt mycket under morgontimmarna men men inte kul att leda ut och in hästar i storn så klart. Dock fick Juliett och Lorett gå ut en sväng när jag mockade på förmiddagen. Fick sen köra till jobb då jag började 12:30. På eftermiddagen kom Julia till stallet. Hon hade först longerat och gått med Juliett i ridhuset, cirka 45 min idag. Juliett hade sklött sig bra! Därefter red hon Lorett och det hade gått så bra. Julia sa att hon gjorde allt som hon inte kan än med Carado, dvs förvänd galopp, öppnor, slutor, byten, you name it! Kul!  Därefter red hon Carado och han hade varit duktig och fin. Idag kunde hon sitta ner i traven utan att han blev spänd. Brukar skippa nersittning på honom då han spänner sig direkt men det börjar släppa. I morgon får Lorett vila. Jag jobbar ännu en kväll. Därefter får vi se. Söndag har jag bestämt att rida ihop med MIa som ska låna Romanoff och sen ska vi fika. Ska bli kul. Får hoppas Helene/Sus hänger på. Jullia jobbar tyvärr. Foton nedan från idag som Julia skickade till mig.Juiliett, vacker som en dag! Men det bor en liten vilde i henne. :)

 
Lorett, stolt stark och självständig, men lite trött efter ridpasset. ;)
 
Carado, stor och ståtlig.
 
Juliett trött och sover sött! <3

Kommentera

Publiceras ej