Nationaldagen

0kommentarer

Var ledig på dagen då jag skulle jobba kväll och natt. Åkte till stallet vid lunchtid. Mockade till Lorett och Juliett. Tog in Carado och fixade hans bandage som återigen lossnat. Satte ny wetwrap runt om magen. Blir säkert sjukt varmt för honom men inte mycket att göra åt. Fyllde vatten åt alla tre och mockade även hagen hos Lorett och Juliett. Släppte Juliett en stund i gräshagen men hon var inte så nöjd. Har ätit upp det mesta där, och det som finns kvar vill hon inte äta av då det tydligen är toaletten. Får göra ny gräshage åt henne i morgon. Tänkte sen gå med Juliett hennes 10 min. Är inte så glad att gå själv med henne, men då ingen fanns att gå med mig, med Lorett, skulle vi gå själva. Började gå med henne men då skulle Steen iväg med traktorn så då gick jag in med henne igen och bestämde mig för att rida Lorett först. Fixade i ordning henne och red ner till Viarp. Red inte så länge då det blev mycket igår, och utslagen är ju kvar. Men hon kändes jättefin. Red i paddocken. Väl tillbaka duschade jag henne och tvättade med hibiscrub. Sen ut med henne och hämtade Juliett. Började bra, men sen vid gräshagarna hade Lotta släppt ner två hästar och de kom galopperande, vilket gjorde att Juliett blev helt vild och slängde sig runt och skulle sticka och allt möjligt. Inte bra för hennes skada! Fick lugnat henne efter en stund och gick vidare. Gick bra ända ner till Viarp men så fort vi svängde blev hon rädd för något och kastade sig igen, och skulle sticka och sen hela vägen fick jag gå och rycka henne med kedjan för att vi överhuvudtaget skulle ta oss hem. Suck! Så trist.  För göra ett nytt försök i morgon. Ska ju öka skritten successivt denna veckan men jag är inte alls bekväm med att gå själv med henne.  Jaja. FIck i alla fall tillbaka henne in i sin sjukhage och sen fick jag stressa till jobb. Kändes inte alls bra idag. Tur att Lorett var fin i alla fall. På jobb var det ok. Ända tills vi skulle sova. Då upptäckte jag att det kryllade av silverfiskar där jag skulle sova. Så nej ingen sömn denna natt. Tur det snart är semester!!

Kommentera

Publiceras ej