Day 21. Monday 20 Sep 2010.

0kommentarer

Regn hela dagen. Gick av jobb kl 8 imorse. Åkte hem och började städa lite, och förbereda min packning inför flytten på fredag. Trodde jag var ledig hela dagen, tills jag tittade i min kalender och insåg att jag skulle jobba på DLC halv fem.

Fick snabbt göra mig klar och körde till Lorett vid 13-tiden. Väl där höll Lotta på att ta in hästarna pga regnet och jag mockade snabbt och tog in Lorett. Skulle skynda mig så att jag hann rida. Men då kom Nelly och sa att Veen rullat fast, och det hade han verkligen gjort. Han bara låg helt still och ville inte ens försöka. Så då höll vi på en lång stund med honom och försökte vänta ut honom, för Lotta sa att de ibland ligger och samlar krafterna och sedan kommer upp. Han gjorde ett litet försök men benen bara sprattlade högt upp i luften och han höll t o m på att fastna i fönstergallret. Otäckt!  Men då tog Lotta och jag tag och drog i manen,  det gick inte att dra i grimman för då höll vi på att strypa honom, och fick faktiskt dragit honom fram en bit och då äntligen, kunde han komma upp.

Men där gick en halvtimme som jag egentligen inte hade tid till. Så det blev ännu en snabbridning med Lorett. Red i alla fall en dryg halvtimme i ridhuset, med Lottas dressyrsadel och hon var lugn och fin.

Får bli bättre ridning efter min flytt.

Imorgon ska hon till hovslagaren men jag vet inte hur vi ska ta oss dit, för jag har ingen transport, då den är på lagning och jag har inte råd att hämta ut den förrän lönen kommit. Det är bara i Bårslöv så vi får nog gå dit. :)

Kommentera

Publiceras ej