Julfika

0kommentarer




I lördags var det julfika i stallet. Trevlig och gott. Där fanns allt från tomtegröt och vörtbröd till kakor och godis.  Städade lite i Loretts box och julpyntade lite. Ska köpa en julklapp och hänga på boxen, eller hon kanske får besök av tomten?

Red lite dressyr på henne och det kändes väl ok.

I söndags var hon hängig och hade inte ens ätit upp sitt hö. Tog tempen men ingen feber. Gick bara en sväng med henne ute, och fick sällskap av Pernilla och Cezanne. Gick inte så långt för det var mycket halt för Cez som inte var broddad.

Åkte sen och jobbade på sjukhuset men tittade till Lorett vid 22:30 när jag kom hem. Och då hade hon ätit all sin mat. Men fick väcka Lotta för hittade Syrah som hade rullat fast i boxen. Tog lite tid innan hon kom på fötter och det var lite otäckt. När jag äntligen kom hem, skypade jag med Julia och tittade på världscuphoppningen från London som jag hade spelat in. Mycket spännande och nära att Roffe vann, men både han och Malin rev sista i omhoppningen.

Idag måndag var det -12° när jag vaknade, men vindstilla och lite sol. Riktigt härligt faktiskt. Om Lorett hade haft snösulor hade det blivit en uteritt men det får vänta tills sulorna är på, vilket förmodligen blir nästa vecka.

Hade bokat tid med Lotta för en tömkörningslektion så det var vad vi gjorde idag. Och det gick jättebra.  Hon var fin i både trav och galopp. Blev lite trött på slutet, och t o m lite svettig. Gick sen en runda ner mot Viarp som avslutning.

Nu väntar jobbet!

Kommentera

Publiceras ej