Fin höstdag och fin ridtur!

1kommentarer

Om ngn gör mig glad så kanske lusten att blogga återkommer!

Igår hann jag inte rida alls eftersom det hade kommit in möss i skåpet i sadelkammaren så var en städning där högsta prioritet. Annie hade fått möss i sitt skåp först och jag trodde jag skulle klara mig, men icke.

Började i alla fall med att tömma ut hela skåpet, och var rädd att jag skulle hitta en mus ngnstans, men det enda i djurväg jag hittade var en gigantisk spindel. Den var så stor att jag inte ens kunde döda den, utan sopade upp den och slängde ut den.
0
Städade sedan hela skåpet med klorin och spacklade igen de hål jag hittade. Är lite sönder längst bak, och det är nog där mössen kommit in. Flyttade också ut olivoljan till stallet ifall det är den som lockat dem. Avslutade med att spruta kackerlacksspray där inne. Lade sen in allt snyggt och prydligt och tvättade en del schabrak och benskydd. Har också lagt fram lite reflexer och ländtäcke för det kommer att behövas en tid framöver. Blev himla snyggt i skåpet men sen hann jag som sagt bara mocka, och sen till jobb.

Idag när jag kom till stallet på förmiddagen, tittade jag direkt i skåpet men det såg så fint ut och inga spår av ngr möss. Var också och hämtade en dressyrsadel som jag nog ska köpa. Det är Annas gamla som hon sålde till Kimberly och Gunilla men nu vill de sälja den. Ligger ganska bra på Lorett tyckte både Lotta och jag, trots att det är en 17,5 tums men nog liten i storleken. Red ut en sväng i härligt soligt väder, ner till dammen. Hon var mycket lugn hela vägen ner, men nere vid dammen fanns det ju krokodiler i hela dammen, men travade runt ett varv i alla fall. Galopperade sedan på volt på fotbollsplanen som nog inte längre är ngn fotbollsplan. Skrittade hem och släppte ut henne utan täcke i det härliga vädret. Åse skulle sätta på det fodrade regntäcket ikväll åt mig, för nätterna är kalla nu.

Imorgon är jag ledig hela dagen, och Ursula kommer till stallet kl 13. Lorett ska få botulismspruta och tänderna kollade.  Får se om det går att rida på kvällen eller om hon måste vila munnen. Annars kanske jag kan rida med det bettlösa.

1 kommentarer

Julia

13 Oct 2010 19:33

Johanna åker hem nästa torsdag

Kommentera

Publiceras ej