A Very Blustery Day

0kommentarer



Ungefär som Nalle Puh och Nasse såg jag och Lorett ut ikväll när vi skulle gå ner till Viarp. Det stormade rejält men vi tog oss ner i alla fall. Smällde rejält även i ridhuset men ingen häst blev rädd.

Var dressyrträning idag och Lorett var duktig som vanligt. Hon kändes kanske lite trött till att börja med men kom igång fint. Spec i slutet kändes hon fin. Vi red bl a öppna på volt, trav och galopp på volt där vi skulle minska volten, förvänd galopp långs fyrkantspåret där vi skulle motställa hästarna så att det nästan blev som öppna, och på slutet red vi öppna halva långsidan och sedan vända in mot mitten på kortsidan och flytta skänkelvikning där. Lorett kändes jättefin där. Jag måste bara tänka på att då hon flyttar för höger skänkel, vare sig det är öppna eller skänkelvikning, så måste jag tänka på att hon inte skjuter ut vänster bog. Ja, det gäller nog alltid när jag rider i höger varv.  Får först motställa till vänster, sedan rakställa och sen försiktigt ställa till höger. Och även hålla vänster skänkel ganska långt fram. Och när jag travade av henne kändes traven superfin!

Gick sedan tillbaka till stallet i samma storm. Lorett verkade inte bry sig så mycket om att det blåste, förutom att hon hade lite bråttom hem.  :)

Blev lite stretching som hon verkade tycka var skönt. Lite mockning och morötter till Lorettan så var jag klar i stallet. Imorgon blir det nog vila för Lorett eller om vädret är fint blir det en skrittrunda. På söndag ska jag åka till Båstad och titta på Tobbe Larsson. Han håller en clinic där. Då är Tina snäll och tar hand om Lorett för det tar hela dagen.

Nu blir det soffan och lite tv en stund, och sen gonatt!

Kommentera

Publiceras ej