Bra jobb

0kommentarer

Idag åkte jag till stallet på förmiddagen. Mockade till Lorett och Cez, och mockade även i Loretts hage. Hon gick efter mig lite och ville bli kliad, så jag är rädd att eksemet kanske kommer. Men när jag hade inne henne i boxen så verkade hon inte alls kliig. Borstade av henne det värsta eftersom hon rullade sig igår efter duschen. Annars hade väl Tina fått en chock. Tog in cez och såg att han ej hade lindor. Pratade med Susanne som bestämt sig för att testa utan. Good for him! Häromdagen när jag tog av honom dem så stod han och kliade sig hur länge som helst. Hoppas att det funkar. Gick en sväng med honom och sedan blev även han borstad.

Släppte ut båda hästarna igen och körde hem. Vilade lite då jag jobbat natt och åter skulle jobba natt, eftersom jag var ledig i måndags. Skulle därför missa hoppträningen med Tina och Lorett. Men när jag kom till jobb så visade det sig att jag endast hade två barn till natten och det är de två som är där nästan varje natt, och jag har länge sagt att de ska få följa med och träffa Lorett ngn gång, så idag passade ju det jättebra. De var så glada för detta och tyckte stallet var fint, och de träffade Selma, och fick klappa och borsta på Lorett samt ge henne morötter.

Så jag fick alltså sett hoppträningen. De hoppade ute på viatorp och det såg bra ut. Dock var Lorett väldigt pigg idag. Det är nog jättekul att hoppa ute. Men gick som sagt jättebra i alla fall, förutom en gång när de kom jättefel och då tyckte inte Lorett att hon kunde hoppa utan hon la i bromsen. Men Tina satt kvar som tur var och sedan gick det bra. Hon hoppade väldigt snett idag över hinderna, mer än vad hon brukar. Lotta kanske kan hitta ngn bra övning för det på fredag när de ska rida markarbeteslektion.

Kommentera

Publiceras ej