Busy day!

3kommentarer

Idag har det gått i ett känns det som. Kanske känns lite extra eftersom jag är ganska trött. Jobbat natt och sov bara cirka tre timmar. I alla fall körde först hem en sväng i morse och körde sedan till Lorett vid halv elva. Mockade först och tog sedan in Lorett och gjorde iordning henne. Morgonen hade känts lite kylig, inte kall dock, men nu tittade solen fram och det blev riktigt varmt och skönt. Skrittade ut längs grusvägen, förbi Tords och svängde där till höger och red sedan hem förbi läskiga huset som inte var ett dugg läskigt idag. Däremot är vägen där riktigt dålig, dels pga regn men mest pga att de grävt där. Så det blev bara skritt hela rundan. Men jätteskönt och mysigt i alla fall.  Avslutade med lite trav och galopp på utebanan, och även idag kändes Lorett superfin! Tog sedan in henne, sköljde av hovar och ben och sedan fick hon stå cirka 40 minuter i boxen (med LITE hö) för att torka tills det var dags att åka till hovslagaren. Masterpiece var glad för sällskapet. Under tiden tittade jag lite när Lotta red för Henrik, men när jag kom in var det Henrik som red. Kul att se honom till häst. Han rider ju fantastiskt bra!

Körde till hovslagaren strax före ett och var där i tid till kvart över. Flöt på smidigt idag hos hovslagaren. Nu fick hon på sådana skor som han tycker hon ska ha, dvs lite större och lite utlagda. Får hoppas det blir bra.  Han tyckte 7 veckor är lagom emellan för skorna var ganska slitna, men det beror ju på att vi rider ganska mycket på grusvägar. I vintras när det var snö, kunde han använda samma skor två ggr. Så nästa gång blir omkr den 23 maj. (Så Julia, du kan nog inte följa med då, men kanske gången efter? :) Lika bra att hon är skodd ngn vecka innan du kommer hem, så hon inte är öm precis då).

Kom tillbaka till stallet vid 15-tiden. Hann släppa ut Lorett en kvart innan alla hästar skulle in vilket gav mig lagom med tid att fixa iordning transporten.  Tog sedan in Lorett och sedan var jag klar.

Ska dock åka tillbaka en sväng ikväll då jag vill kolla att allt är bra med hennes hovar och skoningen. Kanske jag tömkör henne lite för då ser jag bra hur hon rör sig.

Vi håller också alla tummar för att Masterpiece ser bra ut idag när Hanna ska kolla honom.


Nu ska vi iväg till hovslagaren. Tur hon är så snäll att lasta när man är själv.



Och nu är hon hos hovslagaren. Lika snäll här! Inga sura miner här inte :)




3 kommentarer

julia

04 Apr 2011 18:36

Herregud va snyggt det bruna tacket ar! Det ar val sant Rambo?? Visst inte vi hade ett sant fast det var kanske fran boy? iallafall va det SKITSNYGGGT!!

Jonna

04 Apr 2011 18:38

Svar till Julia: Tänkte nog du skulle gilla det. Jag köpte det idag av min arbetskompis för det var för litet till hennes häst. :)

Mamma/Tina

05 Apr 2011 08:39

Jag tyckte oxå det va skitsnyggt :) Lorett blev så vacker i det <3

Kommentera

Publiceras ej