Fulltecknad dag

3kommentarer

Idag var det Flyinge på schemat. Skulle vara chaufför åt teoriledarna då de skulle ner och titta, och få en guidning av Hanna. Emma, Tina, Annie och Anna åkte med mig. Väl där nere tittade vi först när Hanna hade hopplektion för unghästutbildningseleverna. De red 4-åriga hästar. Kul att se. En av hästarna var vinsthästen Fay som var lotterihästen från Göteborg. De som vann den ville inte ha en unghäst så Flyinge köpte den av dem och den ska visst utbildas och sedan gå som skolhäst. Annars har de ganska mycket försäljningshästar nuförtiden, och den 14 maj ska de ha försäljning. Bra att veta om man går i köptankar.

Sedan gick vi runt med Hanna. Jag har ju redan varit överallt men kul ändå att gå runt där. Det var dessutom ganska mycket förändringar sedan jag var där på kurs.  Härlig miljö i alla fall. Alla ungdomar som var med blev sugna på att plugga där. Tittade även in i det stall som Hanna sköter om, och det är gamla stostallet. Sedan ett par år har de inte så mycket uppfödning utan där står nu utbildnings- och försäljningshästar som unghästeleverna rider. Hanna avslöjade också att hon fått fast jobb på Flyinge, men som hopplärare för hippologerna och gymnasiet. Kommer att börja med det till hösten, vilket innebär att hon säger upp sig från Viarp. Men hon finns ju fortfarande kvar på Viatorp och ska väl fortsätta med sina hoppträningar antar jag.

Var hemma igen på em, och åkte direkt och handlade. Pysslade sedan lite hemma, och åkte sedan till stallet. Tina hade varit snäll och mockat åt Lorett idag, så då mockade jag i hagen medan hon gjorde i ordning Lorett. Hjälpte till att bygga bana, och tittade sedan på. Tyvärr hade jag glömt min kamera hemma så det blev ingen film idag, men tog ngr kort med mobilen. Dock var den lite seg så det blev inte så bra foto. Alla hästar var pigga och fina. De tyckte nog det var kul att hoppa ute. Det var första gången för i år. Lorett var pigg och glad och hoppade superfint. Lite väl pigg i början kanske, men sedan flöt det på superbra. De tog även ngn snäv sväng som gick jättebra, så det bådar ju gott inför tävlingen 1 maj.

Innan jag åkte hem stretchade jag Lorett och hon verkade tycka det var skönt. Hon har också varit väldigt gallig sedan i söndags, (kanske beroende på gräset och solen?) så jag satte på lite kylbalsam på alla benen.











3 kommentarer

Julia - utbytesstudent i Iowa 10-11

21 Apr 2011 06:26

Ser fint ut på bilderna fast några ser lite roliga ut då du fotta lite sent.. hehe :)

Jonna

21 Apr 2011 08:07

Och ändå tryckte jag av mobilen innan de började hoppa hindret just för att få till bilden, men det gick ändå inte.

Julia

21 Apr 2011 17:50

Du far trana mer med min kamera i sommar :)

Kommentera

Publiceras ej