Kvällsridning

2kommentarer

Nu har jag varit och ridit ett sent pass. Var t o m senare än Hanna idag, då hon precis var klar när jag skulle rida. Blev lite trimning i ridhuset då det var kallt ikväll. Började regna vid 14-tiden och stackars Lorett som gick utan täcke. Lotta hade dock tagit in dem då det började regna, men det var ju även kallt i stallet. Men jag skickade ett sms till Tina och bad henne lägga på Lorett ett fleece när hon kom till stallet eftersom jag inte skulle komma förrän halv nio.

Lorett var pigg och framåt, och som vanligt rolig att rida. Försökte mig på lite byte men attans vad svårt det är.

Julia efterlyste lite foto, men hade bara mobilen med i stallet, men här kommer lite tagna med den.


Nu är hovarna fina!


Nu blir Lorett borstad!


Puss till Julia


Nu är vi klara med nattpasset!


Nu vill Lorett ha sin morot!


Gott med morötter! Frukt och grönt ÄR godis.


Är vi klara nu? Lorett vill gå in och äta sitt kvällshö.


Nu sticker jag in i min box, säger Lorettan


Finally!!


Nu vill Lorett vara ifred med sitt hö.

Imorgon ska Tina ha henne på hoppträningen. Lorett hoppade ju både onsdag och fredag förra veckan, men hon orkar nog. De behöver ju inte köra på hur hårt som helst, och det tror jag inte de gör heller. Bara bra att Lorett får hoppa av sig lite. Förra veckan sa Hanna att de skulle vara på utebanan om vädret var ok, så vi hoppas det kalla och regniga väder vi har nu, drar bort.

2 kommentarer

Tina :)

06 Apr 2011 16:15

Tror vi skulle hålla oss uppe på Viatorp faktiskt, med tanke på vädret ;) Så det blir nog lite lugnt tror jag :)

Jonna

06 Apr 2011 16:23

Svar till Tina: Det låter jättebra. Jag har precis bestämt med Pernilla att vi ska fika på läktaren. :)

Kommentera

Publiceras ej