Trim i paddocken

0kommentarer

Idag har jag jobbat i trädgården lite. Sågat till hälften ner de fula cypresserna? som stod framför huset. Fyllde hela kärran med grenar och blad. Ser lite bättre ut nu, men snyggt är det fortfarande inte. Men får ta lite i taget. Har också hela baksidan kvar att såga ner.

Åkte till stallet vid 14-tiden för hade lovat Lotta att ge hästarna mat i hagen. Passade även på att mocka till Lorett. Åkte sedan hem och vilade då jag jobbat natt och var ganska trött.

Åkte till stallet vid 19-tiden. Hade hoppats att ngn där var sugen på en uteritt men hittade ingen. Lotta däremot skulle trimma i paddocken så då gjorde jag likadant. Hade sporrarna på mig så hon kändes piggare idag. Om det enbart var sporrarnas förtjänst eller om hon verkligen var lite piggare idag vet jag ej. Hon kändes ganska fin i traven. Flyttade fint i skänkelvikningarna. Red sedan i galopp. Men där kändes hon sned. Spec i vänster galopp. Fick verkligen sitta och titta utåt så att jag kom lite rakare i sadeln och fick även tips av Lotta att ställa henne utåt och sedan flytta tillbaka ställninge inåt. Fick dock inte till ställningen inåt. Men sedan red jag lite förvänd galopp och helt plötsligt kändes hon helt ok. Avslutade med att göra två ganska fina byten, ett i varje galopp på rakt spår. 

Imorgon ska jag som sagt köra med till Flyinge. Ska bli trevligt. Får se om Tina hoppar Lorett eller ej på kvällen för Hanna. Hon var lite inne på att hoppa Ingo, men vi får väl se. Hon får dock gärna hoppa Lorett.  Annars rider jag kanske bommar i paddocken.

Har dessutom varit ett härligt väder idag. Sol och cirka 18°. Perfekt!

Kommentera

Publiceras ej