Promenad.

2kommentarer

foto0191 (MMS)

Blev först en promenad med Lorettan. Hon såg så fin ut när hon stannade och tittade ut över åkrarna. Man kan undra vad hon tänker på? Grönt gräs kanske? Häromdagen kunde hon ju beta lite gräs, men nu har det blivit kallt igen, -10°, så nu är gräset fruset igen. Försökte sedan mig på lite tömkörning. Satte gjorden ganska långt bak, så det var en bra bit fram till såret. Hade koll hela tiden när jag tömkörde och den gled inte framåt. Lorett var fin och jobbade på bra. MEN när vi var klara, såg jag att såret såg färskt ut igen, dvs såg lite blött ut. Gjorden måste alltså i alla fall ha skavt när hon rörde sig. Tråkigt. Nu får det bli longering ett par dagar istället tror jag. Satte på lite Silon-salva. Hon fick också två täcken på sig. Har ju bara det gröna vintertäcket nu, och det är ganska tunt, men som tur är har vi två av det, så nu har hon båda på sig. Lite klumpigt men det skulle bli kallt inatt igen. Har förresten precis gjort maskkontroll på henne, och hon hade 0. Dvs íngen mask i hennes mage och således behöver hon inte avmaskas.

2 kommentarer

juuulia in iooWa

27 Jan 2011 18:07

cuuute heeest <3

Julia

28 Jan 2011 03:51

Såg att du hade svarat på mailet jag skicka till dig om halmstad :) jag har även skickat ett meddelande till chanette på facebook och frågat om hon tror att lorett klarar av 3 meeting med två veckors mellanrum. Du kanske kan prata med hanna oxå om det i stallet? Och självklart kommer jag skaffa mig ett jobb så fort jag kommer hem och försöka jobba ihop så mycket pengar så möjligt så vi har råd med allting :) kjaaaaaaaaaam <3

Kommentera

Publiceras ej