Spanienvärme

0kommentarer

Idag har det varit riktigt varmt, upp mot 26°. Skönt!

I fredags red jag lektion. Vi hade Jennifer då Lotta åkt till Gotland. Det var markarbete och vi hade endast fyra bommar framme men det räckte väl. Red fram ganska ordentligt. Började sedan med att trava över fyra bommar på normalt avstånd. Därefter höjdes de upp, varannan sida. Gjorde detta i båda varven. Sedan kortade Jennifer avståndet ganska ordenligt, först till cirka 70-75 cm och sedan till cirka 65 cm. Då fick hästarna verkligen lyfta på benen. Lorett var superduktig.

Därefter blev det galoppbommar med avstånd på cirka 3 meter, normalt för D-ponny. Alla vi tyckte det kändes långt och red på ganska ordentligt. Men det fick vi inte. Och när vi red i bra galopp så kändes det väldigt bra. Höjde även upp bommarna. Lorett gjorde även detta lätt som en plätt.

Var en mycket rolig träning!

Igår lördag hann jag som sagt inte rida alls och Julia hade också annat för sig. Så det blev ännu en vilodag för Lorett.

Idag söndag var Julia ute med Lorett. De red lite på stubbåkern och lite nere vid dammen. Lorett var lite seg till att börja med men taggade till efter ett tag. Även Julia och jag var lite sega då det var väldigt varmt.

Fikade med Pernilla i stallet och sedan körde vi och lämnade min bil på Din Bil i Hbg då det nu blivit dags att fixa till plåtskadan. :) Körde inom stallet på hemvägen och satte på Lorett eksemtäcket som jag tog av då hon kom in. Får köra inom i morgon bitti innnan jobb och sätta regntäcket ovanpå det ska bli ganska mycket regn i morgon. Slut på Spanienvärmen alltså.

Kommentera

Publiceras ej