Hannaträning!

0kommentarer

Idag var det Hanna-träning för Lorett. Det gick jättebra. Lorett såg så fin ut och kämpade på trots att hon fick öva på alla sina svårigheter, bl a öppna i trav, skänkelvikningar och att få en rund och fin galopp i höger. Lorett var lite otaktisk i början men kom sedan fint. I galoppen tyckte Hanna att vi skulle försöka få henne att balansera upp sig själv så att vi på volt inte skulle ha för mycket stöd på ytter utan jobba mer med innerskänkel och med ytterskänkel se till att baken inte sladdade ut. Bra att göra bakdelsvändning åt höger innan man fattar. Rida mycket med sätet. Hon tyckte att jag borde bli sitstränad lite. Ska försöka få till det. Annars tyckte hon Lorett kändes bättre idag än sist hon red henne. :)

Filmade några korta snuttar som jag lagt ihop till en film. Har lagt på lite musik men mest bara för att jag och Julia pratade under filmningen och det behövde ju inte komma med. Dock hoppas jag att inte youtube stoppar filmen då den innehåller musik. Det har de gjort förr för mig.

Efteråt fick Lorett gå ut en timme på gräset. Det kom precis en rejäl regnskur när hon gick där, men det bekom henne inte det minsta. Gräs är godis!


Kommentera

Publiceras ej