Hingstar del 6

0kommentarer

Lorett fick ett litet hoppass med Julia framåt kvällskvisten vilket hon tyckte var roligt. Nu sitter jag hemma och försöker kurera min onda hals med the och honung. Kollar in hingstar under tiden.
 
Har kommit fram till dessa hingstar i nuläget;
 
Hos Westlife finns
  1. Balougraph e. Balou du Rouet ee.Baloubet du Rouet ue. Pilot  Vet inte riktigt hur han rör sig men har bra mkh-index på blup.
  2. Casilius e.Casall Det finns ännu inget BLUP-index på honom
    E8d31518377fd031f45c5555785cae28
  3. Diamant de Revel e.Diamant de Semilly ue. Quidam de Revel . Finns inte heller något Blup-index på honom än.
    9794df2cf50f595af093f3dcaa2578c7
  1. Sir Oldenburg e Sion ue Contender. Inget index här heller men sägs ge stora avkommor. Har själv placeringar i svår dressyr, medan Sion och Contender har det i hoppning. (min favorit tror jag!)
    Medium
  2. Cartier e Contender ue Capitol I. Denna och Sir Oldenburg rek av Eklunda som passande till Lorett. Har 0,7 i mkh-index. Denna är jag dock ganska säker på att det INTE blir. Dock har de många hingstar att välja på på Eklunda så gå gärna in och läs om dem och kom med synpunkter.
Askö stuteri har dessa;
  1. Carte d´Or e.Cor de la Bryère har tre godkända söner varav en i dressyr men är själv hopphäst.  Har mkh-index på 2,5. Ännu en av mina favoriter.
    3569cd28e3aa0913250e141acf45a012
  2. Bravour e.Cornet Obolensky. Hoppar bra och har även bra gångarter. Rek av Askö som passande till Lorett. De skrev "han lämnar väldigt långbenta avkommor". Låter som en perfekt kandidat förutom det faktum att fölet till 50% kan bli  en skimmel.
    Medium
  3. Fighting Alpha. Verkar vara en härlig hingst som gick med i tyska laget OS 2000. Inget Blup-index då han kom till Sverige först 2009.
Ja dessa är det i nuläget. Några som jag tittade på innan, bl a Feliciano försvann då de hade för dåligt mkh-index. Jag och Julia ska åka ner till Flyinge under bruksprovet vecka 9. Kanske hittar vi någon ny hingst eller så bestämmer vi oss för någon av dessa. Ska bli kul! I slutet på april sätter vi igång. :)
 
Höll på att glömma Fetcher e Feliciano ue Cortez. Har ju Cortez-blod vilket jag gillar. Har även mkh--index på 1.5. Hans blup finns här. Tävlar själv svår hoppnning.

 

Hmm.... det här kommer inte att bli lätt! :)

Kommentera

Publiceras ej