Veckan

0kommentarer

 
Ännu en vecka sprungit iväg. Lorett är drygt fem månader nu, men tycker inte magen växt så mycket mer. Tror det kommer sätta riktig fart efter jul. Dock tycker jag det rör sig lite grann i alla fall. Nu har hon också blivit avmaskad. Brukar ju köra kolla masken och då har hon inte behövt avmaskningsmedel på flera år, men då det kommit lite rapporter om att det har missats i träckproven, ville jag ändå avmaska denna gång. I lördags flyttade Helene och Susannes häst Dakenda in i vårt stall. Härligt! VI har väntat länge på dem. I lördags red även Julia ut en sväng med Lorett och med Tina och Anna. I söndags red faktiskt Sus Lorett. Hon tyckte hon var superfin! :) I måndags blev det vila för henne och i tisdags red jag bara cirka 20 minuter i ridhuset. I onsdags var jag i stallet på förmiddagen och red lite dressyr i ridhuset. Lorett kändes ganska fin men jag hade ingen plan och det blev lite hipp som happ. På kvällen åkte jag, Helene, Åse, Emma och Tina ner till Flyinge för att se grandprixhoppningen VW. Mötte upp Julia där som var funktionär men då hon bara kollade biljetter kunde hon komma och sitta hos oss efter en stund. Mötte även upp Anna och Micke där. Var superroligt och spännande. Angelica Augustsson vann med fantastiska (men oj vad svårt och jobbigt det ser ut att rida henne) Mic Mac. Photo: Vardagslyx med hopptävling i Flyinge.
 
Igår torsdag blev det en liten skrittrunda på grusvägen. Ganska mysigt väder då solen tittade fram. Red barbacka och det är alltid mysigt. 

Kommentera

Publiceras ej