sjusovare

0kommentarer

Det verkar vara en riktig sjusovare vi har. Eller så är hon i tonåren just nu och tonåringar kan ju sova länge på morgonen. Klockan är 7 och Lorett är vaken sedan länge och väntar bara på frukosten och utgång.
 
Testade igår kväll att dela dem lite grann. Det går ju bra att ta ut Lorett för att rida, men nu provade vi att låta Lorett stå ett par timmar i en annan box men det var inte populärt. Hon är väldigt matglad normalt men inte ens  det lockade nu någon längre stund. Tyvärr har vi inte så att hon kan stå i boxen bredvid utan det är i en annan stalldel. De kan inte se varandra men höra.  Hade det varit i boxarna bredvid varann hade det inte varit något problem för ibland har vi lånat boxen mittemot och det är inga problem alls då. Får väl träna detta ett tag och hoppas Lorett lugnar sig med tiden och jag då kan låta henne stå kvar över natten. Men känns grymt med tanke på att de är så goda vänner och jag ser ju att Lorett vakar över henne på natten och det är klart att hon inte kan det om hon inte ser henne. Dock ska de gå kvar dagtid tillsammans fram till sommaren då planen är att Juliett ska iväg på sommarbete. Och sen även när hon kommer tillbaka till hösten. En del av planen på att skaffa föl var ju att vi ville ha sällskap till Lorett. :)
 
Kan förresten tipsa om ett bra program till datorn. Borde väl finnas även till surfplatta och mobil men det har jag inte koll på. Upptäckte nämligen att de börjat lägga in fler annonser på denna bloggen och det vill jag inte ha här. Så jag laddade ner Adblock. Funkade super här och tog bort alla annonser. Ett plus är att det tar bort massa andra onödiga annonser på andra sidor med. Bl a brukar jag kolla på BBC på nätet och där brukar vara sjukt mycket annonser man får klicka bort men inte nu längre. :)

Kommentera

Publiceras ej