2017

0kommentarer

Nytt år igen. Åren springer iväg känns det som. Nyår var lugnt som vanligt men var i alla fall ledig. Som tur är var hästarna lugna vid tolvslaget trots en del smällande i närheten. I fredags red jag och Julia sent eftersom hon jobbade till 19.15 och inte var i stallet förrän vid halv nio. Jag hade plockat fram lite trav- och galoppbommar. Det gick bra trots den sena timmen. Dock fick vi skippa pizzan vi bestämt då de hann stänga. Nyårsafton dvs lördags tränade Julia för lotta och det gick så bra så. Därefter red jag lorett och Julia longerade Juliett. Dock tyckte Juliett det var jättetrist att longeras när Lorett var i andra änden av ridhuset så hon försökte dra någon gång men sen gick det bra. Travade på riktigt bra! Igår gick jag och Julia ner till viarp och red i stora ridhuset. Fick sällskap av Hanna och torina. Jag tränade på övergångar och lite förvänd galopp. Idag var jag med på dressyrträning som lotta hade nere i viarp. Vi var fyra stycken som red. Tränade på skänkelvikningar, öka och minska volten i både trav och galopp. Såklart även lite öppnor 😀. Lorett var superfin!!  Blev lite svettig vilket hon inte brukar bli. Juliett och carado fick vila idag. Och just det. Var och köpte 500 kg grus till hagen då det är så lerigt där. Fast just idag var det hårt och knöligt då det blivit lite kallt. Får se hur det blir när det tinar. Får nog åka och köpa lika mycket till innan det är någorlunda bra. 

 Svettig Lorett efter dressyrpasser för Lotta. Och iförd sitt nya fina träns. :)

Kommentera

Publiceras ej